7 bin 10 metrede Türk Bayrağı’nı Dalgalandırdı

Aydın’da dağcılık sporu ile uğraşan 40 yaşındaki kadın dağcı Hümeyra Yıkılmaz, Orta Asya’da Kazakistan ve Kırgızistan sınırında yer alan 7 bin 10 metre yüksekliğindeki Khan Tengri Dağı’na (Tanrı Dağı) tırmanarak Türk Bayrağı’nı zirvede dalgalandırdı. Yıkılmaz, bu tırmanışla 4. kez 7 bin metrenin üzerine çıkarak Türkiye’de bir ilke imza attı.
Aydın Doğa Dostları Dağcılık ve Doğa Sporları Kulübü sporcusu Hümeyra Yıkılmaz, Aydın Büyükşehir Belediyesi’nin sponsorluğunda Khan Tengri Dağı’na tırmanış gerçekleştirdi. Oldukça zor şartlar altında tırmanışını başarı ile tamamlayan ve ‘4 tane 7 bin metre üzeri tırmanış yapan ilk Türk kadını’ unvanını kazanan Yıkılmaz, 20 günlük yürüyüş sonunda zirvede yer almanın kendisini çok mutlu ettiğini ifade etti.
'YORUCU VE YIPRATICI BİR FAALİYET OLDU'
Khan Tengri Dağı’na 20 gün süren yorucu bir tırmanıştan sonra zirveye ulaştıklarını ve bu yüksekliğin üzerinde 4. tırmanışını gerçekleştirdiğini ifade eden Yıkılmaz, “Tırmanış 20 gün sürdü. Khan Tengri Dağlarını en büyük özelliği, dünyanın en kuzeyindeki 7 bin metredeki dağ olması nedeniyle havası oldukça sert ve değişken. Aldığınız hava raporları genellikle tutmaz orada. Tırmanış için üç, dört günlük bir iyi hava gerekiyor. O raporu alarak başlıyorsunuz ama ikinci, üçüncü günde hava değişip bozulabiliyor. O yüzden hava konusunda çok sıkıntımız vardı. Birinci denememizde olmadı. Bu ilk denememiz yedi gün sürdü. Kötü hava şartlarından dolayı 6 bin 500 metreden geri döndük. Ana kampa kadar inip, tekrar dinlenip, yiyecek stoğumuzu yaparak yine çıkmamız gerekiyordu. Aşağı indiğimizde üç gün sonra iyi havanın geleceğini gördük. Bu bizi sıkıştırdı, daha dinlenemeden tekrar erzaklarımızı alıp yola çıkmamız gerekti. İkinci denemeyi hızlı bir şekilde gerçekleştirdik. Oldukça yorucu ve yıpratıcı bir faaliyet oldu o yüzden. İyi havada yapabilmek için tırmanışı sıkı bir çalışma yaptık ve yorgun da olsa bu işi tamamladık” dedi.
'TÜRK KADINI OLARAK TIRMANMAK GURUR VERİCİ'
Türk kadını olarak bu dağa başarılı bir tırmanış gerçekleştirmenin kendisi için gurur verici olduğunu belirten Yıkılmaz, "Burası benim için çok önemli bir dağdı. Çünkü ilk 2013 yılında gittik ama hava muhalefetinden dolayı çıkamamıştık. 2016 yılında denedik yine olmadı. Bu sefer üçüncüydü artık. Benim için çok mücadele edilmiş, çok emek verilmiş ve gerçekten istenilen bir dağ özelliğini taşıyordu. Onun için ilk zirveye ulaştığımda çok duygusal anlar yaşadım. Çok mutlu oldum. İndiğim zaman da günlerce çocuk gibi sevindim. Durup durup bunu başardık diye günlerce çocuklar gibi sevinç duydum. Bu dağın çok teknik ve özel bir dağ olması sebebiyle buradaki dağcı potansiyeli elit ve oldukça yüksek. O dağcıların içinde Türk kadını olarak orada bulunmak, bu dağda başarılı bir faaliyet sergilemiş olmak ayrıca gurur verici” diye konuştu.
'LİSANSLI SPORCULARIMIZ VAR'
Aydın Doğa Dostları Dağcılık ve Doğa Sporları Kulübü Başkanı Teoman Oğuzlu, Hümeyra Yıkılmaz’ın 7 bin metrenin üstüne çıkan Türkiye’deki ender kadın sporculardan olduğunu söyleyerek, “Hümeyra hanım gibi bizim lisanslı sporcularımız var. Arama kurtarmada yaz ve kış dönemi eğitimlerini alan sporcularımız, dağcılarımız var. Hümeyra kardeşimizin başarısı bizi gururlandırdı. Kendisini bu başarılı tırmanışından dolayı tebrik ediyoruz” şeklinde konuştu.
Oğuzlu, Hümeyra Yıkılmaz’a başarılı tırmanışından dolayı tebrik ederek çiçek takdim ederken, Yıkılmaz da kendilerine verilen destekten dolayı Aydın Büyükşehir Belediye Başkanı Özlem Çerçioğlu’na verilmek üzere hazırlanan teşekkür plaketini Büyükşehir Belediyesi Çevre Koruma ve Kontrol Daire Başkanı İbrahim Gürdal’a verdi.